ARDF 80m

ARDF 80m
80m peildoos volgens PA0HRX , zie vossestreken blog of klik op de foto

maandag 2 juni 2014

ARDF NC : Proloog

Ik heb nog ergens een concept liggen dat ik tegen het najaar wil uitwerken .
Het eerste deel is in feite al werkend , nl een eigen gemaakt RFID systeem om jezelf te loggen wat starttijd en aankomsttijd betreft , maar het gedeelte dat op de laptop moet komen en de overdracht van de RFID naar de laptop is tot nu toe altijd een probleem geweest .
Tot ik onlangs enkele websites ontwikkelde voor een ander doel .Plotseling zag ik de mogelijkheid om dit te projecteren naar het ARDF gebeuren .
Ik maak gewoon een lokale pagina aan ( dus niet op een echte websiteserver maar op een lokaal draaiend systeem)
Het probleem met de seriële poort tussen RFID en laptop ( die tegenwoordig er toch geen meer hebben ) en het "interfacen" naar USB valt ook weg omdat alles nu via ethernet zal gebeuren .
Dit heb ik ook onder de knie in Java en zo vangen we twee vliegen in één klap.
Hierbij komen nog enkele moeilijke passages , zoals het inzetten van een raspberry PI ( of eventueel een Arduino) voor de RFID aan de start.Nu is dat nog een PIC , maar als we ethernet gaan gebruiken wordt dit overschakelen.
Het wordt toch nog een uitdaging langs die zijde , maar er is veel te vinden op  "tinternet".
Oh ja , de NC achter ARDF NC staat voor " new concept".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten