ARDF 80m

ARDF 80m
80m peildoos volgens PA0HRX , zie vossestreken blog of klik op de foto

vrijdag 7 november 2014

ARDF NC : RTC it's alive !

Na veel gezwoeg , probeersels en gezweet loopt de RTC clock van RasClock op de RASPI .
De struikelblokken :
  1. Ik heb een chip met PCF2129AT en alle verwijzingen voor installatie zijn voor de PCF2127A!Moet ik dit aanpassen of niet ? Het blijkt zo te zijn dat ik bij PCF2127A moet blijven
  2. Dat spul communiceert via i2c . Dit was nog niet geïnstalleerd , er was ook geen sprake van bij de installatie.Er is ook een bestand met een blacklist waar je i2c terug moet vrijgeven !
  3. Dankzij de installatie van i2c tools kon ik kijken waar de RTC zat . Hij zat op device 1 en niet op 0 zoals ik had gedacht ( dit is afhankelijk van het type RASPI board)
  4. Als de RTC geïnstalleerd is moet je nog de  de fake-hwclock (internettijd dus) uitschakelen , anders neemt de RTC de tijd niet over !
Wéér wat bijgeleerd ! Als het begint te lukken is het prettig , anders doffe ellende !

Hieronder het bewijs !



Geen opmerkingen:

Een reactie posten