ARDF 80m

ARDF 80m
80m peildoos volgens PA0HRX , zie vossestreken blog of klik op de foto

vrijdag 31 oktober 2014

ARDF NC : De RASPI toestand

Hoe ver staan we ( allé ik).
De RASPI staat in de volgende toestand en heeft volgende commando's ondergaan.
  1. Eerst geüpdated en geüpgrade om in de recenste toestand van Linux te staan.
  2. Van DHCP naar een statisch ip adres gezet.
  3. Update GPU firmware ( was niet nodig ?)
  4. GPU geheugen van 64 naar 16 MB gezet .
  5. Paswoord en user zijn nog default  pi en raspberry
  6. Tijd en datum gezet.( Dit is de internettijd via tijdserver, geen RTC! Maar dit komt nog)
  7. NGINX geïnstalleerd.Dit is de webserver ipv Apache
  8. RPI geüpdated van V 3.12.28+ naar V 3.12.29+
  9. Path naar /var/www gezet ipv het defaultpath van NGINX (/usr/share/nginx/www)
  10. Unlinken symlink  in /etc/nginx/sites-enabled .
  11. Editeren van mysite in /etc/nginx/sites-available
  12. Installeren van PHP5, dwz PHP-fpm ( voor nginx) PHP-apc ( cashaccelerator) en PHP-mysql (om de connectie te maken met de mysql database, was ik eerst vergeten !))
  13. Bijvoegen van deze modules( of hoe noem je dit ?) in mysite
  14. Aantal " workers" in NGINX veranderen van 4 naar 1 in NGINX.conf.
  15. Installeren van mysql-server.
  16. User bijvoegen in mysql
  17. Rechten toekennen op mysql.
  18. Ftp server geïnstalleerd . Hierdoor kan ik bestanden doorsturen die ik eerst test op de laptop en daarna overzet naar de RASPI.
  19. Rechten toekennen op de Ftp server.
  20. MobaXterm geïnstalleerd op de laptop. Hiermee kan je SSH en Ftp werken naar de RASPI toe alsook nog andere toeters en bellen zoals een editor.
 Ondertussen volg ik een videocursus "Beginner PHP and MySQL Tutorial" verdeeld door Udemy.
Dit doe ik met Bluefish editor en een LAMP Stack op de laptop.De oefeningen die ik hier moet doen ,stuur ik dan ook door naar de RASPI en kijk of ze daar ook werken .Zo had ik ontdekt dat een PHP code die gewone platte tekst moest genereren via html en op het scherm zetten geen enkel probleem was , maar een oefening die een database moest aanmaken niet lukte .Dit was te wijten aan de ontbrekende PHP-mysql " connector" die nog niet geïnstalleerd was ( zoals beschreven in punt 12 hierboven);
Dus de ontwikkeling doe ik op de laptop in de LAMP stack  en daarna de uitvoering op de RASPI.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten