ARDF 80m

ARDF 80m
80m peildoos volgens PA0HRX , zie vossestreken blog of klik op de foto

zondag 28 oktober 2012

Fox - O - Ring [De soft]

Ondertussen zijn mijn bestelde PIC's binnengekomen en is de soft af.
Ik heb besloten om de klassieke MO code + extensie te gebruiken waarbij de extensie dan één punt is voor 1 , twee punten voor 2 enz.Vanaf zes gebruik ik één streep , zeven twee strepen enz.Dit zijn allemaal reguliere morsetekens uitgenomen bij mijn negen heb ik dan vier strepen en dat bestaat normaal niet , maar ik zie er geen graten in .
Na de morsecode komt er ook een lange streep van 3 seconden en deze lijnt duidelijk de code af en heeft het voordeel dat er gemakkelijk kan gepeild worden .
Ook eens gezocht wat nu eigenlijk de afstand moet zijn waar een fox-o-ring zendertje moet gehoord worden en dat is slechts 30 m! En dit mag zekers niet gehoord worden bij een ander zendertje dat minimaal 250 m daarvan moet zitten.
Nog een foto van de eerste ontwikkelde print , die aangepast moet worden want er zijn eilandjes  die bij het boren niet veel koper meer zullen over hebben .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten