ARDF 80m

ARDF 80m
80m peildoos volgens PA0HRX , zie vossestreken blog of klik op de foto

woensdag 17 oktober 2012

Fox - O - Ring [ eerste testen]

De eerste testen zijn achter de rug . De vos bestaat uit slechts één PIC en één FET .De voeding is slechts 3V zodat met twee AA- batterijen het moet lukken .De stroom is iets minder dan 20mA , maar gelukkig is het geen continue draaggolf en kan ik de stroom uitgemiddeld bekijken .Dé uitdaging is de aankoppeling van de véél te korte antenne aan de afgestemde kring .Bij navraag moet deze toch te horen zijn op ca 100m afstand . Bij de eerste proeven op de plank binneshuis en met een draadje van 30 cm haal ik dat niet .Met een tweede draad aan de massa als " counterpoise" ging het al veel beter .Honderd meter was dan geen probleem meer .Ik zou wel afwillen van die tegenpool of misschien vervangen door een aardpin. Eerst nog wat verder experimenteren met de afgestemde kring en met de aardpin. Dan een proefprintje maken en testen in de praktijk .Ondertussen , tijdens slecht weer, de code voor de pic schrijven . Van zodra ik een schema heb , zal ik dit posten . Nu is het nog een krabbel op een stukje papier . Tja , dat noemen ze " bricoleren " zekers ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten