ARDF 80m

ARDF 80m
80m peildoos volgens PA0HRX , zie vossestreken blog of klik op de foto

zondag 14 oktober 2012

Mijn 2m vossenjachtontvanger : deel 2

Vervolg in deze serie . Ik had al verteld dat mijn ontvanger doof was . Een groot deel is nu opgelost . Zaterdag jongstleden was het 2m ARDF in de buurt en ik wilde nog wel eens meedoen . Toen heb ik zaterdagmorgen nog alles eens nagelopen en bij een meting aan de mixer vastgesteld dat de aanwezige spanning die je moet verwachten ( 1,4V) op pin 1 en 2 van de NE612 er niet was . Bij nader toezicht zag ik een foutje in het sporenplan en kan de regelspanning niet toekomen op pin 1 omdat er daar een condensator " in de weg" zat .De print een beetje aangepast en jawel , de gevoeligheid was nu al een stuk beter , zelf in die mate dat ik bij bepaald instellingen oscillaties had . Ik was bijna zekers dat dit lag aan de afsluitweerstand van de antenne in de RF trap . Deze heb ik meerdere malen aangesloten en opnieuw losgemaakt , van plaats verandert ,maar toch steeds weer hetzelfde probleem .Toen heb ik naar een SMD weerstandje gezocht en dit zo dicht mogelijk bij de basis van de BFR96. Toen waren de oscillaties weg ! Uiteindelijk was de jacht vrij vlot en ook de bedoeling om eens alles uit te testen . Aan gevoeligheid moet er nog gesleuteld worden , maar dat is een verhaal voor later .

 Schema rond de mixer waar het probleem rond pin 1 en 2 zat

Hier zit ergens een smd weerstandje !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten