ARDF 80m

ARDF 80m
80m peildoos volgens PA0HRX , zie vossestreken blog of klik op de foto

maandag 25 november 2013

Mijn 2m vossenjachtontvanger : deel 14

De antenne is af , nou ja bijna .
Uiteindelijk ben ik bij mijn bezemsteel en alu-buisjes gebleven . Ik ben nog niet overtuigd van het meetlint .
De korte versie is nagebouwd uit de berekeningen van MMana.


Enkel de straler is niet rond maar plat aluminium en ik heb de omtrek van dit plat stuk gedeeld door PI om een schijnbare ronde buis te kunnen invoeren in MMana.De diameter rond is 8 mm ,het plat stuk daarom 9.4 mm. Let op , in MMana geef je de straal in.
Dit bleek allemaal vlot te verlopen .Het reflectorbuisje  zelf is eigen net tekort omdat de bouwmarkt slechts één-meter buisjes in voorraad had , maar dat heb ik opgelost door ook een buisje van 6 mm te kopen en dat past er nét in . Helaas is het mij(  nog ) niet gelukt dit apart als aangeknoopt elementje in te voeren maar doordat het in de reflector schuift heb ik ook direkt een handig afregelhulpmiddel .

Hieronder de te verwachten stroomverdeling op de elementen .

En de berekening

En uiteindelijk de plots


Rood = 144.0 MHz, Blauw = 144.5 MHz ,Geel  = 146.0 MHz








Geen opmerkingen:

Een reactie posten